مقاله های تجاری



آگاهی تجاری چیست و چگونه آن را توسعه دهیم‌؟

آگاهی تجاری چیست و چگونه آن را توسعه دهیم‌؟

آگاهی تجاری چیست و چگونه آن را توسعه دهیم‌؟ فرهنگ انگلیسی کسب‌وکار کمبریج آگاهی تجاری را این‌طور تعریف می‌کند: «دانش چگونگی درآمدزایی کسب‌وکارها، خواسته‌های مشتریان و مشکلات موجود در حوزه‌ای از کسب‌وکار.» به عبارت دیگر، آگاهی تجاری به معنی درک نیازهای شرکت به منظور سودآور بودن، موفق بودن و خدمات‌رسانی خوب به مشتریان است. با داشتن آگاهی تجاری، از ارزش‌های اصلی، بزرگ‌ترین رقبا، ذینفعان کلیدی و چالش‌های تجاری فعلی سازمان خود اطلاع پیدا می‌کنید. همچنین نقاط قوت و ضعف سازمان را می‌دانید و می‌توانید از این اطلاعات برای تصمیم‌گیری‌های عاقلانه استفاده کنید...

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ و متد های نوین تجارت الکترونیک دیجیتال مارکتینگ در حقیقت استفاده از رسانه های جدید در دنیای اینترنت در بازاریابی است. امروزه با گسترش اینترنت و شبکه های مجازی فعالیت در این دینای خاص توسط مردم افزایش یافته است ، این بازار تا جایی پیش رفته است که سهم تبلیغات تلویزیونی و بیلبورد های تبلیغاتی را هم به سمت خود کشیده است براساس آخرین تحقیقات به عمل آمده ، سهم ۷۰ درصدی تبلیغات در تلویزیون ها و بیلبورد های تبلیغاتی به کل به سمت تبلیغات و بازاریابی در اینترنت تبدیل شده است. این موضوع دلیل بسیار مهم مردان اقتصادی به حضور در دنیای اینترنت را بیش از بیش افزایش می دهد.

افزایش مقیاس کسب‌وکار راهبردها و فرصت‌ها

افزایش مقیاس کسب‌وکار راهبردها و فرصت‌ها

افزایش مقیاس کسب‌و کار در فضای کنونی کسب‌ و کار، رقابت به مسئله‌ای مهم تبدیل شده و کارآفرینان به هر کاری دست زده تا به موفقیت نائل شوند. مهم نیست که استراتژی بازاریابی شما چگونه باشد و برای مثال، محصول خود را همانند برگرهای مک‌دونالد به فروش برسانید و یا بر روی یک بازار هدف بسیار خاص تمرکز کنید، آنچه کسب‌وکار شما را به‌عنوان یک کسب‌وکار سودآور و موفق از دیگران متمایز می‌کند، راهبردهایی است که برای افزایش مقیاس کسب‌وکار (Scaling a Business) خود استفاده می‌کنید.

پنج مرحله برای تجاری‌سازی فناوری

پنج مرحله برای تجاری‌سازی فناوری

پنج مرحله برای تجاری ‌سازی فناوری با گذر از عصرهای کشاورزی و صنعتی و ورود به عصر اطلاعات و ارتباطات، محیط رقابتی شرکت‌ها و بنگاه‌های فعال در حوزه‌های مختلف نیز با تغییرات فراوانی مواجه شده است. امروزه نقش دانش، فناوری و مهارت ‌های مرتبط با آن‌ها در دستیابی شرکت‌ها به مزیت‌های رقابتی بازار، از اهمیتی روزافزون برخوردار گردیده است. این مسئله به گونه‌ای است که بسیاری از محققین و صاحب‌نظران از اصطلاح «اقتصاد مبتنی بر دانایی»، برای توضیح و تفسیر شرایط کنونی استفاده می‌نمایند.

چطور از خلاقیت به نوآوری برسیم؟

چطور از خلاقیت به نوآوری برسیم؟

قدم به قدم از خلاقیت تا نوآوری با توجه به گرایش و علاقه طبیعی مدیران تازه ‌کار و تازه نفس به وجود آوردن و تقویت زمینه خلاقیت و نوآوری در سازمان‌ های تحت رهبری شان، بستر مناسب ‌تری برای گسترش خلاقیت در میان تیم‌ های تحت رهبری این نوع مدیران هست گروه ‌هایی که تمام اعضای آنها با تمام وجود تلاش دارند تا پس از شناسایی فرصت‌ ها و پتانسیل ‌های موجود برای بروز قوه خلاقیت و ابتکار و پیشنهاد یکسری گزینه‌ ها و راه حل ‌های خلاقانه برای استفاده از فرصت‌ها یا برطرف ساختن یک مشکل و مانع، زمینه‌ساز ارائه یک راه‌ حل نوآورانه و مبتکرانه شوند و به عبارت روشن‌تر، برای مقابله با موقعیت خاص، «طرحی نو دراندازند». پس از آنکه این تیم گزینه‌ های گوناگونی را برای استفاده از فرصت‌های موجود تولید کرد، زمان آن رسیده تا روی بهترین و مطلوب‌ ترین گزینه اتفاق نظر کرد. در ادامه یک سری پیشنهاد و راهنمایی برای بهره‌گیری حداکثری مدیران به ‌ویژه مدیران تازه کار از ایده‌ های خلاقانه و تبدیل آنها به نتیجه و برآیند خلاقیت یعنی نوآوری ارائه می شود.

تجاری‌سازی فناوری؛ شرکت‌های موفق چه می‌کنند؟

تجاری‌سازی فناوری؛ شرکت‌های موفق چه می‌کنند؟

تجاری‌سازی فناوری؛ شرکت‌های موفق چه می‌کنند؟  در عصر حاضر که دانش و فناوری به عنوان یکی از منابع کلیدی رشد و توسعه کشورها و عامل اصلی مزیت رقابتی پایدار شرکت‌های تولیدی و خدماتی به شمار می‌رود، تجاری‌سازی نوآوری‌ها و فناوری‌های توسعه یافته در مؤسسات تحقیقاتی و مراکز تحقیق و توسعه شرکت‌های صنعتی، نقشی بی‌بدیل در ارتقاء موقعیت رقابتی شرکت‌ها دارد. به طور خلاصه می‌توان گفت، مفهوم تجاری‌سازی دانش به معنای نوین آن در کسب و کار، از قدمتی تقریباً 40 ساله برخوردار است و از دهه 1970 میلادی، بحث پیرامون چیستی، چگونگی و چرایی آن در آمریکا آغاز شده و به دیگر مناطق جهان تسری یافته است.

توسعه و تجاری ‌سازی موفق نوآوری‌های فناورانه

توسعه و تجاری ‌سازی موفق نوآوری‌های فناورانه

توسعه و تجاری‌سازی موفق نوآوری‌های فناورانه تجاری ‌سازی فناوری را خلق محصول، خدمت یا فرآیندی جدید دانسته‌اند که بازاریابی جهت رفع تقاضای موجود یا ایجاد تقاضایی جدید، آن را هدف قرار می‌دهد. تجاری‌سازی از طرح و پرورش ایده آغاز می‌گردد و با توسعه و تولید محصول و خدمت فناورانه مبتنی بر توسعه آن، شکل می‌گیرد.؛ در نهایت نیز با فروش محصول یا خدمت مذکور به مصرف‌کننده نهایی کامل می‌شود .در این تعریف، بایستی در نظر داشت که:

چهارچوبی جدید برای تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته

چهارچوبی جدید برای تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته

تجاری‌سازی ناب: چهارچوبی جدید برای تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته، پرهزینه، طاقت‌فرسا و همراه با مخاطرات و ریسک‌های فراوانی است. در عین حال، در عصر اقتصاد دانش‌بنیان و با پیشرفت‌های حاصله در فناوری‌ها، فشارهای اقتصادی بر کسب‌وکارها، شرکت‌های فناور و مؤسسات تحقیقاتی افزایش یافته و نیاز به انتشار سریع نوآوری، محسوس است.

ویژه ها
تمامی کلاسهای آموزشی بصورت کاملا تجربی و کاربردی  با بیش از ۲ ساعت فیلم و فایل و همچنین به همراه پشتیبانی رایگان می باشد  شما میتوانید با خرید آنلاین این کلاسها به سرعت به محتوی آنها دسترسی داشته باشید

ما افتخار میکنیم که کنار شما هستیم
شروع تخفیف ویژه
دسترسی سریع
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...