براساس ترم CIF  فروشنده وظیفه دارد حمایت‌های لازم برای کالا را انجام دهد. مسئولیت های فروشنده شامل موارد زیر است:

  •  
  • خرید مجوزهای صادراتی برای محصول (در صورت نیاز)
  •  
  • تأمین هزینه و قراردادهای جابجایی یا حمل کالا
  •  
  • بیمه برای محافظت از کالای سفارشی
  •  
  • ارائه بازرسی مورد نیاز برای محصولات
  •  
  • پرداخت هزینه خسارت یا تخریب تمام کالاهای سفارش داده شده

فروشنده موظف است کالای سفارشی داخل کشتی را در چارچوب زمانی توافق شده، به دست مشتری برساند. همچنین او باید گزارش تحویل کالا و اسناد مربوط به  بارگیری را نیز ارائه دهد.

 

جزئیات دقیق ذکر شده در قرارداد فروش است که تعیین می‌کند  انتقال کالاها از فروشنده به خریدار چه بازه زمانی داشته باشد. در اکثر موارد، تعهد فروشنده هنگام بارگیری کالا به پایان می‌رسد. اما ممکن است خریداری تقاضا کند که فروشنده تا زمانی که کالا به بندر وارداتی یا حتی مقصد نهایی آنها نرسد ، مسئولیت آن را بر عهده داشته باشد.

 

 پس از تحویل كالا به مشتری، با توجه به شرایط موجود در قرارداد فروش، خریدار موظف است قیمت توافق شده را به همراه هزینه‌های بازرسی، مجوز و حمل و نقل اضافی را بپردازد. سایر هزینه‌ها نیز شامل عوارض، مالیات، گمرک و حمل کالا به محل نهایی می‌باشد.

 

ICC  و هزینه ، بیمه و حمل و نقل

CIF  یکی از اصطلاحات  اینکوترمز در تجارت بین الملل و از جمله قوانین تجارت مشترک که در سال 1936 توسط اتاق بازرگانی بین المللی یا  ICCایجاد شده می‌باشد -–  ICC مخفف International Chamber of Commerce است -- تجارت اینکوترم‌ها غالباً با اصطلاحات یکسان انجام می‌شود (مانند قانون تجاری ایالات متحده) اما معانی مختلفی دارند. به عنوان مثال ، طرفین قرارداد باید محل اجرای قانون را نسبت به شرایط خود اعلام کنند. ICC  استفاده از CIF  را برای حمل و نقل سفارشات، تنها به کالاهایی که از طریق آبراه‌های داخلی یا از طریق دریا حرکت می‌کنند محدود می‌کند.

  •  
  • CIF روشی متداول برای واردات و صادرات است.
  •  
  • CIF  تعیین می‌کند چه زمانی مسئولیت انتقال کالاها از فروشنده به خریدار است.
  •  
  • CIF  یکی از اصطلاحات تجارت بین المللی است که با نام اینکوترمز شناخته می‌شوند.
  •  
  •  (اتاق بازرگانی بین المللی)

شما می‌توانید مهارت های تجاری خود را با شرکت در کلاسهای آموزش بازرگانی فیوچر اسکای افزایش دهید. با تعداد زیادی از بازرگانان در جهان رقابت کنید و راه خود را برای انجام معاملات بیشتر باز کنید! قبل از شروع ریسک برای سرمایه  خود، ابتدا  روش تجارت و بازرگانی را در محیط کارگاهی کلاس‌های ما یاد بگیرید. استراتژی‌های بازرگانی را به راحتی با تجربه 20 ساله مدرس دوره‌ها آموزش ببینید تا آماده ورود به بازارهای جهانی شوید.