در این مقاله که توسط تیم تولید محتوای شرکت بازرگانی فیوچر اسکای آماده شده است، 4 نکته را در خصوص پکینگ و شیپینگ صنایع غذایی به شما خواهیم گفت. پس همچنان همراه ما باشید.

 

از محصولات خود محافظت کنید !

برای شروع بهتر است قبل از اینکه محصولات شما کارخانه را به سمت مقصد جدید ترک کنند، آن ها را در یک بسته بندی مناسب قرار دهید. به این ترتیب محصولات غذایی شما از خطر ضربه خوردن و یا خرابی در حین حمل و نقل در امان می‌مانند.

از بسته بندی های محکم تا بسته بندی های ظریف گرفته تا بسته بندی های خاص صنعتی، انتخاب های گوناگونی برای انواع بسته بندی ها وجود دارد تا از محموله شما در حین رفتن به مقصد حفاظت کند. مانند هر سفر کوتاهی ، همیشه موارد غیرقابل پیش بینی‌ای وجود خواهند داشت، از جمله دست اندازهای جاده که می‌تواند به محصول شما در حین حمل و نقل زمینی ضربه بزند.

پس داشتن بسته بندی محکم یک مساله مهم در صنعت غذایی است. همچنین استفاده از مواد اولیه مناسب جهت بسته بندی کالاها می‌تواند یک عامل تاثیرگذار در رضایت مشتری های شما و بازگشت  مجدد مشتری ها برای خرید از شما باشد.

 

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در کنار توجه به حفاظت از محصول در بسته بندی، سادگی نیز رعایت شود و بسته بندی محصولات غذایی پیچیده نباشند.

در پایان اینکه وقتی درمورد بسته بندی صحبت می‌کنیم پای شرایط دمایی خاص برای نگهداری برخی مواد غذایی نیز به میان می‌آید. برخی مواد غذایی باید در شرایط دمایی خاصی قرار بگیرند تا به صورت تازه و بدون فاسد شدن به دست مشتری برسند.

 

بودجه خود را در نظر بگیرید

مشخصا یکی از نکات مهم این است که وقتی به طور منطقی بودجه خود را تنظیم کردید، مطمئن شوید که بودجه خود را تحت کنترل دارید! شیپینگ و بسته بندی همیشه ارزان نیست ! به خصوص وقتی که بخواهید مواد غذایی را جابه جا کنید که نیاز به نگهداری در شرایط خاصی دارند. وقتی می‌خواهید بسته‌های خود را حمل کنید یکی از نکاتی که باید در نظر گرفت اقتصادی بودن و همچنین از نظر سایز مناسب بودن بسته بندی شماست که باعث می‌شود از نظر فضایی، میزان فضای مناسبی را اشغال کند.

 

در خصوص شخصیت برند خود صادق باشید !

برای هر محصولی، بسته بندی آن باید نمایانگر شرکت تولید کننده‌اش باشد. یک بسته بندی شکیل و عالی نه تنها بیانگر کاراکتر شرکت شماست، بلکه برای مشتریان خاص و مورد هدف شما جذاب خواهد بود. به عنوان مثال وقتی شما مدیر یک برند اعلا و درجه یک هستید قطعا می‌خواهید که بسته‌بندی محصولتان بیانگر همین لوکس و اعلا بودن برند باشد تا محصول را از دیگر برندهای مشابه مجزا کند و مشتری‌های مناسب را سمت خود جذب کند.

در حالی که مطمئن می‌شوید که در مسیر تجارت خود همچنان صادق به شخصیت برند خود هستید، برخی گرایش‌ها وجود دارد که کمک می‌کنند شما همچنان وفادار به مسیر خود باشید. به عنوان مثال در سالهای اخیر، بسته بندی های حافظ محیط زیست به بسیاری از صنایع کمک کرده است که مشتریان بیشتری را که خواستار کمک به محیط زیست هستند جذب کنند.

در واقع صنعت غذا در سال‌های اخیر ، عامل رشد و افزایش تقاضا برای بسته بندی‌های حامی محیط زیست می باشد.

بسته بندی و نحوه ارائه محصولات شما یکی از عوامل مهمی است که باعث می‌شود مشتریان انتخاب کنند محصول شما را بخرند یا محصول رقیب تان را.

 

سیستم رهیابی شیپینگ خلاقانه ای را انتخاب کنید

وقتی بسته بندی مناسب محصول خود را انتخاب کردید و برای شیپینگ محصول خود آماده شدید، شاید بخواهید رهیابی کنید که حالا محصول شما در کجای دنیا قرار دارد و اینکه آیا به موقع به مقصد می‌رسد یا خیر؟ نباید کنترل اوضاع از دست برود. پس شاید انتخاب یک کمپانی که سیستم نوآورانه‌ای برای رهیابی محصول شما دارد ارزشش را داشته باشد!

در این صورت شما برای هر تاخیری از قبل آماده خواهید بود و از اینکه می‌دانید در هر لحظه محصول شما کجا قرار دارد، حس رضایت بخشی را تجربه خواهید کرد.