هر تاجر یا اقتصاددانی به خوبی می داند برای آغاز یک تجارت جدید باید ریسک آن را پذیرفت و در مرحله ابتدایی آن را به جان خرید. اما  میزان ریسک و درصد آن است که می تواند در موفقیت یک شغل تعیین کننده باشد. بنابراین بهتر است تحقیقات گسترده ای پیش از آغاز یک تجارت بر روی آن انجام شود و به قوانین و قواعدی دست یافت که در نهایت بتوان بهترین تصمیم در این زمینه را گرفت.

محققان و اقتصاددانان بی شماری در ایالات متحده آمریکا و انگلستان تحقیقات مختلفی را بر روی فرآیندهای موفقیت در یک تجارت انجام داده اند و به نتایج ارزنده ای نیز در این زمینه دست پیدا کرده اند. اما نکته ای که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، شناخت صحیح این قوانین و فرآیندها است تا بتوان بهترین ها را انتخاب کرد و به درستی از آنها بهر مند شد. در این مطلب تحقیقاتی که در ماه فوریه سال ۲۰۱۶ میلادی در یکی از دانشکده های علمی- تحقیقاتی ایالت کالیفرنیا انجام گرفته است، آمده و به قواعد و قوانینی که برای دستیابی به موفقیت در یک تجارت یا کسب و کار نیاز خواهدبود، اشاره شده است

1/ از همین حالا آغاز کنید

معمولا هنگامی که فرد یا افرادی قصد ایجاد یک شغل یا تجارت جدید را دارند، دایما به زمان آن می اندیشند و تصور می کنند باید تلاش کنند تا بهترین زمان برای به نتیجه رساندن تجارت مربوطه را انتخاب کنند. اما موضوعی که بسیار اهمیت دارد، این است که مساله زمان همیشگی است و برای رهایی از آن باید همین امروز تصمیم گیری کرد و از همین حالا اقدامات لازم را انجام داد.. اگر شما دنبال یک زمان و فرصت مناسب باشید، قطعا هرگز آغاز نمی کنید و در مسیر موفقیت قرار نمی گیرید.»

تصمیم گیری درخصوص این که چه افراد یا افرادی را برای ارتقای سطح عملکرد در تجارت خود انتخاب می کنید، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بنابراین پیش از انجام هرکاری بهتر است یک گروه «نیچه» داشت باشید تا بتواند بهترین استراتژی و راهکارهای جذب مشتری را پیش روی شما قرار دهد. شما نمی توانید از هر کسی خواهش کنید تا از محصول شما استفاده کنند یا به عنوان مشتری دائمی از خدماتتان بهره مند شوند. اما می توانید افراد اندیشمند و باتجربه را در اختیار بگیرید تا با استفاده از علم خود، مشتریان را بدون هیچ خواهش و تمنایی به سوی شما جذب کنند.

2/ بازار را به خوبی بفهمید

ممکن است شما بهترین و بزرگترین محصول یا خدمات را به مشتریان عرضه کنید، اما با این وجود درک صحیحی از بازار هدف خود دارید؟ آیا می دانید چه موقع باید تیرها را به سوی بازار نشانه بگیرید؟ پاسخ به این سوالات بسیار مهم و ارزشمند هستند و باید مورد توجه قرار گیرند. شما همیشه برای بازارهای هدف باید یک راه حل جداگانه داشته باشید و همگی را به طور دقیق زیر نظر بگیرید.

دستیابی به این راه حل ها نیازمند یک شناخت دقیق است که این شناخت نیز از طریق مطالعه زیاد و مشاوره گرفتن امکان پذیر خواهدبود. سازماندهی بین تولید و عرضه یک محصول یا خدمات با شرایطی که بازار دنبال می کند، از ارکان مهم و موثری به شمار می رود.

3/ هر جلسه ای که شما را به مقصد نزدیک می کند، بپذیرید

زمانی که یک تجارت جدید را آغاز می کنید، معمولا بیش از ۷۵ درصد ایده و نظریه های خوب و مناسب از جلسه و ملاقات های اختصاصی به شما پیشنهاد می شود. بنابراین سعی کنید هیچ وقت این جلسات هر اندازه کوتاه با تعداد کم نیز از دست ندهید، زیرا در گام نخست قطعا نمی دانید کدامین جلسه با چه افرادی می تواند بهترین ایده را به شما ارایه دهد. هنگامی که یک کمپانی نوپا را راه اندازی می کنید، قطعا نیازمند آن خواهید بود تا با افراد مختلف درخصوص موضوعات متفاوت بحث و گفت و گو کنید. پس این بخش را به هیچ وجه فراموش نکنید و به فکر کسب ایده و نظریه های جدید و قابل توجه باشید.

بدترین حالت در یک تجارت این است که یک فرد خاصی را در کنار خود داشته باشید و تنها به یک یا چند دیدگاه محدود اکتفا کنید. اینجاست که می توان گفت این تجارت راه به جایی نمی برد و به زودی به شکست منجر خواهدشد. سرمایه گذاران فرشته در کنار مهارت های تجربی که دارند، قادرند با افراد شاخصی ارتباط بگیرند که شاید برای یک ملاقات کوچک با آنها مجبور باشید ماه ها انتظار بکشید. بنابراین ارزش این نوع ارتباطات به اندازه ای است که می تواند موفقیت های پی در پی را به شما نزدیک تر کند و پیشنهادات اقتصادی و تخصصی غیرمنتظره ای را در پی داشته باشد.

پس زمان را از دست ندهید

گردآورنده: زهرا پژاوند

.