1. وفاداری آنها را پاس بدارید

یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ ارتباط با مشتریان وفادار، ارائه پاداش به آن‌هاست. نیازی نیست که پاداش‌های شما گران قیمت باشند، بلکه باید حس و حال خوبی به مشتریان شما بدهند. دو نکته را در این مورد رعایت کنید؛ اول اینکه پاداش شما با نوع کسب و کارتان مرتبط باشد و دوم اینکه پاداشتان را برای مشتریان وفادار به گونه‌ای طراحی کنید که مشتریان جدید نیز در این مورد کنجکاو شوند.

 

 

  1.  
  2. مشکلات مشتریان را به سرعت حل کنید

در اکثر مواقعی که مشتریان با شما تماس می‌گیرند در پی حل یک مشکل هستند. در این زمان‌ها فرصت را غنیمت بشمارید و به سرعت آن‌ها را در حل مشکل یاری کنید. سرعت عمل شما در راهنمایی مشتریان و حل مشکل آنان در ذهن‌شان باقی می‌ماند.

 

  1.  
  2. ارائه طرح های مختلف پرداخت

یکی دیگر از راه‌های تاثیر گذار در جذب مشتریان جدید و ترغیب مشتریان قدیمی به خرید، ارائه طرح‌های مختلف پرداخت است. با ارائه طرح‌های مختلف پرداخت هم میزانی نقدینگی را به صورت یک جا جذب کسب و کار خود می‌کنید و هم جریان درآمدی را برای ماه‌های بعدی ایجاد می‌کنید. احتمال رضایت بیشتر مشتریان نیز در این حالت زیاد است.

 

  1.  
  2. در ارائه خدمات به مشتری عالی باشید

شاید این نکته به نظر تکراری بیاید، یا برخی بگویند که ارائه خدمات مشتری به شکلی عالی امری بدیهی است. اما با این وجود باز هم کسب و کارهایی هستند که به این مورد مهم توجه نمی‌کنند. اگر کوتاهی شما و مجموعه‌تان در ارائه خدمات، باعث نارضایتی مشتریان شود، بدانید که مشتریان تجربه بد خود را به راحتی با دیگران در میان می‌گذارند.

 

  1.  
  2. کار را برای مشتریان آسان کنید
     همواره به دنبال راه‌هایی باشید که مشتریان در تعامل با شما مسیرهای ساده را طی کنند. مثلا می‌توانید خدمات پرداخت موبایل را برای دریافت وجه از آن‌ها به کار بگیرید.

 

  1.  
  2. برای بازخورد درخواست کنید

از اینکه از مشتریان خود بخواهید به شما بازخورد بدهند، نترسید. شاید همیشه آن چیزی که دلخواهتان است را نشنوید، اما دریافت بازخورد از مشتریان همواره به بهبود عملکرد شما کمک می‌کند. زیرا مشتری شما با زاویه نگاه جدیدی کاستی‌های کسب و کار شما را می‌بیند. کاستی‌هایی که شاید از دید شما پنهان باشد.

از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید، سپاسگزاریم.