اوراق و ست اداری به مجموعه اسنادی از قبیل سربرگ، کارت ویزیت، انواع پاکت نامه و ... اطلاق می شود. در کنار آن ها، مواردی همچون کاغذ یادداشت، اوراق مالی و اداری (مانند فاکتور، قبض، کاردکس و فرم های داخلی)، کارت های پرسنلی، لیبل و ... می توانند جایگاه داشته باشند .

به طور کلی ست های اداری را می توان در دو نوع اوراق و ابزاری دسته بندی نمود.

 

- ست اوراق اداری؛ شامل تمامی برگه ها و ورقه ها یی که قابل چاپ می باشند و در امور اداری شرکت مورد استفاده قرار می گیرند.

- ست ابزار اداری؛ در برگیرنده وسایل مورد نیاز برای انجام فعالیت های اداری هستند.

- ست مدیریتی؛ وسایل مورد نیاز برای یک مدیر شامل انواع کیف پول چرمی، سررسید مدیریتی، جاکارتی نفیس و ... می باشد.

- ست اوراق اداری: نیازمند دقت بیشتری در طراحی و چاپ می باشد بنابراین در زیر به مهمترین نکات در این زمینه می پردازیم.

 

می‌توان گفت، اغلب اقلام تبلیغاتی یک شرکت که در آن از عنوان و آرم شرکت و اطلاعات تماس استفاده می‌شود، در حوزه طراحی ست اداری می‌گنجد. بنابراین وقتی صحبت از طراحی ست اداری می‌شود، می‌توان به طراحی سربرگ اداری، طراحی پاکت نامه، طراحی کارت ویزیت اشاره کرد که طراحی کاغذ یادداشت، کارت پرسنلی، طراحی فولدر، فاکتور، قبض، کارت تبریک، ماگ و کاور و لیبل CD را نیز می‌توان طراحی و استفاده کرد.

گام موفق برای داشتن یک ست اداری حرفه‌ای، استفاده از عناصری مشخص مانند رنگ سازمانی، آرم، نوع و اندازه فونت، نشانی، شعار شرکت و توضیح فعالیت مربوطه است که همه اوراق اداری را هماهنگ و یکسان بنماید. اینجاست که یک طراح گرافیک حرفه‌ای به کمک شما خواهد آمد تا هویت بصری شرکت شما را شکل دهد و طراحی ست اداری مجموعه تجاری شما را آغاز کند.