بیلبورد(bill board): به معنای یک سطح تبلیغاتی بزرگ است. در ایران معمولا به هر فضای تبلیغاتی بیشتر از 6 مترمربع، بیل برد گفته می شود. معمولا در بزرگراهها، چهارراه ها یا خیابان های پر رفت و آمد نصب می شود. پیام تبلیغی روی آنها باید کوتاه و تاثیرگذار باشد تا در مدت زمان اندک گذر از روبروی آن،جلب توجه کرده و تاثیر خود را بگذارد. بیل برد به علت ابعاد وسیع،معمولا در فضای خارجی وجود دارد.

ساین برد(sign board ): به معنای صفحه ای برای نمایس علامت یا نشانه می باشد که در ایران بصورت اشتباه مصطلح به فضای کوچکتر از بیل برد و حداقل 5/2 الی 3 متر گفته می شود. معمولا در سر چهارراه ها،میادین و یا خیابانهای اصلی و فرعی وجود دارد.

استند(stand): هر فضای تبلیغاتی ایستاده و معمولا عمودی،کوچکتر از ساین برد،استند نامیده می شود.استند انواع و اقسام بسیار متنوع دارد.استندهای ساخته شده برای فضای خارجی از نظر ابعاد،نوع سازه و کارکرد،با استندهای فضای داخلی متفاوت است.در فضای بیرونی،محافظت از آگهی های ارائه شده در استند در برابر باران،باد،نور خورشید،سرما و گرما،افراد،ضربات، تصادفات و حوادث غیر مترقبه دیگر مد نظر قرار می گیرد.معمولا در فضاهایی که امکان تردد پیاده بیشتر است قرار دارد.مخاطب استند نیز افراد پیاده می باشند .زیرا با توجه به سطح تبلیغاتی محدودتر نسبت به بیل برد و ساین برد،انکان جلب توجه سواره را ندارد.استندهای فضای داخلی ظریف تر و سبک تر هستند و به راحتی قابل جمع کردن و حمل و نقل می باشند.

تابلوی سردر(shop board): هر فروشگاه یا اداره و سازمان می تواند با کسب مجوز از زیباسازی و پرداخت عوارض،دارای تابلو سردر باشد.برخی از این تابلوها در مکانهای پررفت و آمد وجود دارند و خودبخود به یک فضای تبلیغاتی برای صاحبان صنعت و کالا و خدمات تبدیل شده است.جدیدا برخی ار برندها، شرکت ها یا کارخانجات ،با تهیه،ساخت و نصب تابلوی سردر فروشگاهها علاوه بر تبلیغ محصول خود،سردری زیبا نیز برای فروشگاه مذکور ساخته اند که باعث انتفاع طرفین می شود.

تابلوهای روی دیوار(sign wall) یا بام ساختمان ها(sign roof): برخی از مالکان ساختمان ها که محل ساختمانشان دارای دید مناسب برای تبلیغ می باشد دیوار یا بام خود را برای تبلیغ اجاره می دهند.این فضاها تفاوت چندانی با بیل برد یا ساین برد ندارند.فقط چون بر دیوار یا روی بام یک ساختمان نصب می شوند،ساین وال یا ساین روف نامیده می شوند.

پل های هوایی: امروزه تبلیغات بر روی فضای ایجاد شده بر پلهای هوایی نیز به اندازه بیل برد و ساین برد مورد توجه و استفاده قرار گرفته است.از معایب این فضاها ارتفاع بسیار کم نسبت به طول و از محاسن آن عرض بسیار طولانی (تقریبا به اندازه عرض بزرگراه یا بلوار) است.این باعث ایجاد یک فضای خاص (ارتفاع کم و عرض زیاد) شده که می تواند تاثیر خاص خود را بر مخاطب داشته باشد.