در بسیاری از کشورها، از تبلیغات تلویزیونی برای ترویج کمپین‌های سیاسی انتخاباتی استفاده می‌شود. اما در برخی از کشورها نظیر فرانسه، تبلیغات سیاسی در تلویزیون به شدت محدود شده است. برخی از کشورهای دیگر نظیر نروژ نیز، به کلی تبلیغات سیاسی را محدود کرده‌اند.

تبلیغات تلویزیونی، دو بخش اصلی را در بر می‌گیرد: ایجاد یک تبلیغ تلویزیونی که استانداردهای پخش تلویزیونی را رعایت کند و سپس پخش این آگهی در تلویزیون در زمان مناسب تا در معرض دید مشتری هدف بیشتری قرار بگیرد.