مشخصات دانشنامه سلامت
موضوع دانشنامه :
بی خوابی خود را طبیعی درمان کنید.

شرح این دانشنامه :

سنبل الطیب

یک قاشق چایخوری ریشه سنبل الطیب خشک شده را در یک فنجان آب داغ بریزید و به مدت 10 دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود و سپس بنوشید.

این درمان را هر شب دو ساعت قبل از خواب تکرار کنید.در صورت ممکن می توانید این درمان را یکبار دیگر در طول روز نیز امتحان کنید.

رعایت رژیم غذایی

  • مواد غذایی سرشار از تریپتوفان
  • کربوهیدرات های پیچیده
  • غذاهای  غنی از منیزیوم
  • شیر گرم
  • ویتامین های B

همچنین اگر مواد غذایی و نوشیدنی های زیر را محدود کنید، نیز برای جلوگیری از بی خوابی موثر هستند.

  • کافئین
  • قند و شکر
  • چربی های فرآوری شده

عناب

به اندازه یک مشت از عناب را درون دو تا سه فنجان آب بجوشانید و بعد از چند دقیقه بنوشید.شما می توانید این ترکیب را سرد و یا داغ، به طور دلخواه مصرف کنید.

میزان اضافی آن را می توانید درون یخچال نگهداری کنید و هر روز یک یا دو فنجان از این نوشیدنی را میل کنید. 

دانه های زیره سبز

شما می توانید یک قاشق چای خوری پودر زیره سبز را با موز رسیده و له شده ترکیب کنید و هر شب قبل از خواب از آن استفاده کنید. همچنین می توانید یک قاشق چایخوری دانه زیره را به مدت 5 ثانیه در شعله کم بجوشانید و بعد یک فنجان آب به آن بیافزایید.این چای را هر شب پنج دقیقه قبل از خواب استفاده کنید...

بادرنجبویه

این گیاه نیز همانند سنب الطیب دارای اثرات آرام بخش است.این ماهیت آن، باعث می شود تا بر میزان و کیفیت خواب نیز تاثیر داشته باشد.

زعفران

گر شما با مشکلات بی خوابی روبه رو هستید، میتوانید از مکمل زعفران یا چای زعفرانی استفاده کنید، که به استراحت بدنتان کمک و کمی از عسل استفاده کنید که باعث می شود که دچار بی خوابی نشوید .


سیر

یک عدد زیر را خرد کنید و به یک فنجان شیر بیافزایید و سپس یک چهارم فنجان آب به این ترکیب اضافه کنید و آن را بجوشانید و سپس بنوشید.این درمان هر شب ، چند دقیقه قبل از خواب تکرار کنید.

جوز هندی

استفاده از ترکیبات زیر در بهبود خواب شما اثر بخش است:

جز هندی و عسل

چای جوز هندی

 جوز هندی و شیر

منبع : https://namnak.com/