بایگانی نوشته‌ها


نقش واردات و صادرات در رشد اقتصادی

نقش واردات و صادرات در رشد اقتصادی

مطالعات در مورد تجارت خارجی و رشد اقتصادی نشان می دهد که صادرات و واردات می توانند نقش قابل توجهی در رشد اقتصادی داشته باشند. می توان گفت در تحول اقتصادی کشورها به سوی رشد، بین الگوی تولید و واردات و صادرات پیوندی ناگسستنی وجود دارد و می توان آنها را به عنوان عاملی مهم و تأثیرگذار در کشورهای در حال توسعه، وارد مدل رشد کرد.

تجارت خارجی چیست

تجارت خارجی چیست

تجارت خارجی به داد و ستد کالا یا خدمت دارای ارزش فراسوی مرزهای بین‌المللی گفته میشود. که در بسیاری از کشورها نمایانگر میزان تولید ناخالص داخلی میباشد. تاریخچه اینگونه دادوستد از جاده ابریشم و جاده کهربا آغاز گردیده، هرچند به نظر میرسد در زمان خود به اندازه امروز از اهمیت اقتصادی برخوردار نبوده.

ترخیص کالا

ترخیص کالا

ترخیص کالاترخیص کالا اصطلاحی است که جهت اظهار کالا به گمرک و آزادسازی آن برای وارد کننده یا صادر کننده کالا مورد استفاده قرار می گیرد.فعالیت ترخیص کالا شامل آماده سازی و ثبت اسناد به صورت فیزیکی یا الکترونیک و محاسبه پرداختی ها شامل مالیات ، ماخذ تعرفه گمرکی ، سود بازرگانی ، حقوق گمرکی و تسهیلات ارائه شده توسط دولت به واردکنندگان و صادر کنندگان کالا می باشد.

مزایای حمل و نقل دریایی

مزایای حمل و نقل دریایی

ترابری دریایی روند جابجایی افراد، کالاها و غیره به‌وسیله قایق، کشتی و دیگر شناورها از روی دریاها، اقیانوس‌ها، دریاچه‌ها، کانال‌ها و رودخانه‌ها است. این جابجایی اغلب برای مقاصد بازرگانی، تفریحی و نظامی انجام می‌گیرد.

طراحی و صفحه آرایی مجله

طراحی و صفحه آرایی مجله

مجله ها باید به‌گونه‌ای باشند که دائماً بدون کمک تبلیغات به فروش برسند. هنگامی‌ که فرد در مجله‌فروشی‌ها به هزاران مجله نگاه می‌افکند اهمیتی به ظاهر فیزیکی مجله داده می‌شود. تا آنجا که صفحه‌آرائی و طراحی به هم مربوط می‌شوند، روزنامه و مجله هم از جهاتی با یکدیگر شباهت دارند ولی، از جهت دیگر به طور چشم‌گیری با هم متفاوتند. بدون تردید، عناصر بصری اساسی ـ در هر مورد ـ یکسان هستند: فضای سفید، تصاویر، نوع نمایش، نوع متن و برخی تزئینات تایپوگرافی. حتی می‌توان گفت که؛ وظایف اساسی در هر دو وسیله ارتباطی یکسان است، مسلماً افرادی که روزنامه و مجله را صفحه‌آرائی می‌کنند سعی در ترغیب و تداوم توجه خواننده‌ ها دارند. اما این گفته ی آخر بسیار ساده ‌انگاری است. روزنامه‌ها با حقایق سر و کار دارند و اشتیاق طبیعی برای خواندن اخبار در وجود خواننده ‌ها وجود دارد و آن ها را به ‌آن سمت سوق می‌دهد. بیشتر مجله‌ ها با سرگرمی، و تجدید نظریات سر و کار دارند. درحالی ‌که روزنامه ‌ها ممکن است سی آیتم یا بیشتر در هر صفحه، مطلب داشته باشند،

طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی

طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی

به طور کلی حضور در نمایشگاه‌ های مختلف امروزه یکی از روش‌های توسعه تجارت می‌باشد بدین جهت بسیاری معتقدند استفاده از ابزارهایی مانند غرفه‌سازی می‌تواند نقش زیادی در اعتمادسازی و توسعه تجاری داشته باشد. غرفه نمایشگاهی نقش بسیار مهمی در جذب مخاطبان به دلیل نمایش کالاهای خاص در حضور هم‌فکران و مخاطبان تجاری دارد. هر چه طراحی غرفه متناسب‌تر با نوع و هدف عرضه‌کننده باشد نوع فعالیت شرکت بهتر به نمایش درآمده و نیز جذب کننده برای مخاطبان می‌باشد. طراح غرفه برای طراحی باید متریال ساخت غرفه را بشناسد؛ همچنین داشتن ایده خلاقانه، محور طراحی غرفه نمایشگاهی می‌باشد به این دلیل که این ایده باید مخاطب را در غرفه نگه دارد و پاسخگوی افکار و نیاز مخاطب باشد.

رهنمودهایی در مورد شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی

رهنمودهایی در مورد شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی

رهنمودهایی در مورد شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی شرکت در نمایشگاههای به خصوص در نمایشگاه های بین المللی داخلی و خارجی در واقع اعلام آمادگی برای صادرات و واردات و ورود به بازارهای خارجی می باشد که این امر مستلزم آمادگی و برنامه ریزی بسیار منظم از قبیل: تولید، کیفیت، رقابت، بسته بندی و حمل و نقل می باشد.....

ویژه ها
 اگر تمایل دارید که بصورت حضوری و یا غیر حضوری با شرکت راه تجار همکاری کنید میتوانید با اتکا بر تلاش و دانش  خود اینکار را انجام دهید برای دیدن فرصت های همکاری فقط روی لینک زیر کلیک کنید .

ما افتخار میکنیم که کنار شما هستیم
شروع همکاری
دسترسی سریع
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...