در این سمینار سه ساعته جناب آقای سوری عزیز ، در مورد یکی از مسائل پایه ای و اصلی هر بیزنسی با مبحث مشتری و مشتری یابی در بازار های هدف داخل و خارج از ایران ،صحبت کردند. روش های حضوری و غیر حضوری شناخت و دستیابی به مشتری مورد بررسی قرار گرفت. در مورد  دسته بندی و گروه بندی مشتریان صحبت شد و همچنین در مورد نقش تبلیغات در یافتن مشتری و راه های ارتباطی و ابزار های مورد نیاز برای برقراری  ارتباط با مشتریان و جست و جوی مشتریان هدف معرفی گردید.در انتهای چند نکته اصلی اعم از ابزار های ساخت کاتالوگ و حضور در بستر اینترنت  با روش های ساده معرفی گردید.
در این سمینار افتخار میزبانی 190 نفر از متخصصین و تولید کنندگان و بازرگانان در حوزه های متفاوت مواد غذایی ، صنعتی ، معدنی ، پتروشیمی و شمیایی و ... را داشتیم
از حضور تک تک دوستانی که افتخار میزبانی حضورشان را داشتیم تشکر میکنیم و امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را به بزرگواران منتقل کرده باشیم و برایشان آرزوی موفقیت روز افزون در کسب و کارشان را داریم.
از جناب آقای دکتر حمید عبیری بزرگوار گوینده ، مجری و تهیه کننده توانمند و با سابقه صدا و سیما که افتخار دادند و پخشی از اجرای برنامه را زحمت کشیدند و مهمان افتخاری برنامه ما بودند تشکر و قدر دانی می کنیم .
از تیم جناب آقای مهندس صبوری بزرگوار و مجموعه مبل ماندگار که اسپانسر این سمینار بودند تشکر و قدردانی میکنیم و امیدواریم هر روز موفقیت های بیشتری را پیش رو داشته باشند.
از تیم آموزش به خاطر تمام زحماتی که کشیدند و تلاشی که برای اجرای این سمینار داشتند تشکر میکنیم بچه ها خدا قوت.